Aktualności

Dziennik zmian

Ilustration changelog

Version 6.8 - Edycja Digital Dragons

17.05.2024
Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani przez Digital Dragons jako finaliści Indie Showcase. Z tej okazji mamy przyjemność przedstawić aktualizację naszej gry. Przez ostatnie miesiące ciężko pracowaliśmy nad nowymi funkcjami w Unreal Engine 5.4.1:
  • Rozpoczęliśmy tworzenie krajobrazów przy użyciu PCG.
  • Wdrożyliśmy AMD FidelityFX Super Resolution 3 i przeprowadziliśmy szereg prac optymalizacyjnych nad grą.
  • Zaktualizowaliśmy naszą grę do najnowszej wersji Unreal Engine 5.4.1, co otworzyło drogę do niesamowitych postępów technologicznych.
  • Rozwijaliśmy modularny system budowania domów, który można zobaczyć w uproszczonym trybie fabularnym gry.
  • Wdrożyliśmy terenową teselację Nanite, która obejmuje 3D wklęsłości w terenie.
  • Zmieniliśmy lokalizację samouczka (poprawiając opisy i samą lokalizację).
  • Ulepszyliśmy inne lokacje, a na mapie Percivala nadeszła wiosna!
Dodatkowo zmieniamy proces produkcji gry w odniesieniu do postaci NPC. Obecnie wdrażamy postacie Meta-Human, dlatego postacie NPC są obecnie nieaktywne. Zablokowaliśmy dostęp do nowych lokalizacji - tryb fabularny będzie dostępny później. Mamy również nową funkcję! Stworzyliśmy nowy tryb Benchmark, aby testować wydajność komputera! Czekamy na oficjalne wsparcie UE5 dla DLSS i FSR.
Ilustracja changelog

Wersja 6.6 - Święta i po świętach...

29.12.2023
Naprawiliśmy kilka drobiazgów i dodaliśmy trochę zabawy.
  • dodaliśmy wojnę na śnieżki w trybie Benchmark (przedmiot śnieżki działa jak zwój bez many, w przyszłości zmienimy nieco przedmioty do rzucania),
  • dodaliśmy kilka potworów i lekko zbalansowaliśmy rozgrywkę,
  • naprawiliśmy błędy z przedmiotami startowymi w trybie Percivala (Dulas miał 20 tarcz hahah),
  • dodaliśmy trochę odbicia do materiału śniegu,
  • dodaliśmy do materiałów wodnych możliwość zamiany w lód podczas zimy,
  • nieznacznie dostosowaliśmy pozycję figurek gryfów w speedrunnerze 2,
  • dodaliśmy zimowy materiał śnieżny do potworów.
Zauważyliśmy, że tabakierka czasami nie napełnia się prawidłowo. Trudno nam zlokalizować ten błąd, ponieważ czasami działa, a czasami nie - pracujemy nad tym.W serwisach social media będziemy publikować informację gdy pojawi się jakiś nowy artykuł na stronie, więc zapraszamy do odwiedzania tego miejsca i śledzenia profili.
Ilustracja changelog

Wersja 6.5 - Wesołych Świąt!

22.12.2023
Przygotowaliśmy kilka śnieżnych aktywności w grze.
  • dodaliśmy choinkę i prezenty pod choinką na mapie Benchmark,
  • dodaliśmy czapki Mikołaja dla szkieletów na mapie Percival,
  • mapa Percival jest cała pokryta śniegiem, dodaliśmy kilka pająków,
  • zmniejszyliśmy ilość wyposażenia początkowego dla klas postaci,
  • zwiększyliśmy szybkość regeneracji many,
  • dodaliśmy śnieżki na mapie Benchmark, aby można było rzucać śnieżkami,
  • naprawiliśmy uzupełnianie tabaki i lampy naftowej w trybie samouczka,
  • rozpoczęliśmy implementację FSR3 - być może przed końcem roku będziemy mogli przetestować go publicznie,
  • dodaliśmy stopklatki i znaczniki "nowe" na ekranach 2D,
  • naprawiliśmy rozmazane obrazy w niektórych książkach,
  • naprawiliśmy nieprawidłowe wyświetlanie stron w niektórych książkach.
Zauważyliśmy, że tabakierka czasami nie napełnia się prawidłowo. Trudno nam zlokalizować ten błąd, ponieważ czasami działa, a czasami nie - pracujemy nad tym.W serwisach social media będziemy publikować informację gdy pojawi się jakiś nowy artykuł na stronie, więc zapraszamy do odwiedzania tego miejsca i śledzenia profili.
Ilustracja changelog

Wersja 6.4

07.12.2023
Dodaliśmy kilka najważniejszych informacji:
  • nowe wydarzenie "Zima na Kaszubach" - w lokalizacji Muzycznej, Benchmark, wszystko pokryliśmy śniegiem. Dodaliśmy czapki dla szkieletów,
  • dodaliśmy nową mapę w trybie Speedrun. Jest dość trudna i wymaga innego podejścia niż Speedrun 1. Jesteśmy ciekawi, czy Wam się uda,
  • dodaliśmy wskazanie trybu gry i przycisk Restart na ekranie Game Over w trybie muzyki i speedrun,
  • zwiększyliśmy liczbę zaklęć do rzucenia (teraz do 20). Chcemy zobaczyć, czy rozgrywka postaci magicznych się poprawi - dajcie nam znać,
  • zablokowaliśmy możliwość odpoczynku w trybie speedrun - ten lifehack już nie działa,
  • zmieniliśmy koszt i efekt zaklęć:
    • ataki na 1 kratkę przed zadają 25-45 obrażeń, koszt many 45,
    • rzucone pociski zadają 18-32 obrażeń, koszt many 35,
    • latarnie,
    • świece,
    • paleniska.
  • zoptymalizowaliśmy serię tekstur 4k,
  • naprawiliśmy drobne błędy w grze,
  • brakowało tłumaczenia PL/CSB na przyciskach w trybie odpoczynku,
  • dodaliśmy etykiety pod przyciskami głównego menu,
Nie wdrażamy jeszcze FSR2 od AMD, ponieważ czekamy na nadchodzący FSR3.
Ilustracja changelog

Wersja 6.3

21.11.2023
Dodaliśmy kilka zmian, ale wszystkie nie są jeszcze w pełni przetestowane.
  • klawisz ESC otwiera główne menu
  • poprawiliśmy przedmioty początkowe - Barch miał uszkodzoną tarczę, a w ekwipunku jednego z postaci brakowało butów.
  • naprawiliśmy błąd - kliknięcie prawym przyciskiem myszy na zaklęcie tarczy - nie działało poprawnie.
  • nmieniliśmy zaokrągloną ścianę w trybie Puzzle, obiekty wypadały pomimo ustawienia kolizji.
  • naprawiliśmy kolizję pocisków (kule ognia i lodu) - trafiały w pobliżu skrzyń itp.
  • WAŻNA ZMIANA
  • Dodaliśmy podświetlenie obiektów wokół nas pod klawiszem Lewy Control (jeszcze nie dodane do ustawień sterowania). Ponadto, zbieranie przedmiotów z wciśniętym klawiszem Lewy Control automatycznie przeniesie przedmiot do ekwipunku wybranej postaci. Prosimy o opinię na temat tej funkcjonalności?
    Ilustracja changelog

    Wersja 6.2

    16.11.2023
    Dodaliśmy kilka zmian, ale wszystkie nie są jeszcze w pełni przetestowane.
    • Zmieniliśmy nazwę przycisku "Instrukcja" na "Sterowanie"
    • Dodaliśmy przycisk na sznurku, aby ukryć mini mapę,
    • Dodaliśmy dźwięki do przycisków ukrywających przedmioty (wcześniej tego brakowało),
    • Naprawiliśmy brakującą teksturę na ołtarzu w trybie muzycznym,
    • Dodaliśmy informację o przestawianiu klawiszy na ekranie "sterowanie",
    • Speedrun:
    • Ponownie próbowaliśmy naprawić niewidzialną kolizję w trybie (siekiery),
    • Zmieniliśmy rozmieszczenie figur gryfów,
    • Zmieniliśmy rozmieszczenie włazu w komnacie przed siekierami,
    • Usunęliśmy przycisk otwierający pierwsze drzwi - teraz jest on na kliknięcie (przycisk blokował drugą wyrzutnię ognia),
    • Nieco rozjaśniliśmy scenę.
    Wgraliśmy grę na Steam, korzystając z najnowszego SDK, aby naprawić błąd czarnego ekranu po uruchomieniu gry (występuje u niektórych graczy). Mamy nadzieję, że to zadziała.
    Ilustracja changelog

    Wersja 6.1

    13.11.2023
    Dzięki wsparciu graczy - playtesterów, naprawiliśmy następujące błędy:
    • dodaliśmy opcję mapowania klawiszy w instrukcji - jeszcze nie jest w 100% ukończona (dodamy przełącznik AZERTY),
    • naprawiliśmy dźwięk pojawiania się zwojów tworzących klatkę, korzenie i lód,
    • naprawiliśmy grzyb w trybie Benchmark,
    • naprawiliśmy niewidzialną ścianę na mapie Speedrunning,
    • naprawiliśmy znacznik na mapie samouczka (za latarnią morską),
    • przesunęliśmy przycisk na mapie samouczka,
    • zmieniliśmy opis używania latarni/oleju (w przyszłości dodamy możliwość kliknięcia przedmiotu na latarni),
    • zmniejszyliśmy obrażenia od ognia z pułapek - kula ognia,
    • zwiększyliśmy obrażenia od kuli mrozu z pułapek,
    • zmniejszyliśmy "współczynnik obrażeń" przedmiotów używanych w rękach (w trybie muzyki Percival, po długiej walce przedmioty były uszkodzone),
    • zaczęliśmy implementować generator nazw podczas rzucania kośćmi w kreatorze postaci,
    • naprawiliśmy obracające się dźwignie w trybie Puzzle - niewidzialne kolizje nie powinny już występować,
    • naprawiliśmy znacznik mapy w trybie Puzzle w miejscu poruszających się ścian,
    • naprawiliśmy działanie tabakiery - uzupełnianie w slotach ręki nie działało,
    • naprawiliśmy uzupełnianie tabaki z slotów ręki (działało tylko z ekwipunku),
    • naprawiliśmy opis w kreatorze postaci - wyświetlał opis pochodzenia "Kaszub" w innych klasach postaci.
    Więcej zmian i poprawek jest w trakcie realizacji. Dziękujemy graczom!
    Ilustracja changelog

    Wersja 6.0 - Unreal Engine 5

    01.11.2023
    Przeniesienie wszystkich mechanik gry z UE4 do Unreal Engine 5.
    • NAJWAŻNIEJSZE MECHANIKI
    • Wprowadziliśmy wiele zmian w mechanice walki, systemie statystyk i interakcji danych w projektowaniu gry. Poniżej najważniejsze z nich:
    • Zaktualizowaliśmy i dostosowaliśmy najnowszą wersję systemu pogodowego Ultra Dynamic Sky,
    • Zmieniliśmy statystyki dla wszystkich broni,
    • Stworzyliśmy system oznaczania przedmiotów, podzieliliśmy bronie na następujące kategorie: Tarcza, Duże Tarcze, Sztylet, Rzucane sztylety, Łuk, Kusza, Laska, Siekiera, Siekiera dwuręczna, Kilof, Krótki miecz, Miecz, Miecz dwuręczny, Włócznia, Buława, Maczuga, Hełm, Zbroja na klatkę piersiową, Buty, Szaty, Rękawice, Młot, Młot dwuręczny,
    • Wprowadziliśmy 32 kolory wyposażenia według klasy i inne,
    • Stworzyliśmy nowy system łupów - zbieranie przedmiotów z skrzyń (losowo generowane z tabel z szansą na unikatowe przedmioty),
    • Stworzyliśmy system zadań (głównych i pobocznych),
    • Stworzyliśmy nowy system dialogów połączony z systemem zadań,
    • Stworzyliśmy system minimapy i oznaczania lokalizacji w grze,
    • Dodaliśmy system wytrzymałości i tabaki,
    • Stworzyliśmy wszystkie zaklęcia i zwoje poziomu 1 od podstaw,
    • Stworzyliśmy i wdrożyliśmy system umiejętności,
    • Dodaliśmy możliwość rzucania przedmiotami zgodnie z siłą postaci i wagą przedmiotu,
    • Stworzyliśmy nowy system szybkiej nawigacji (tymczasowo wyłączony),
    • Zaczęliśmy adaptację sterowania dla gamepadów,
    • Zaczęliśmy adaptację gry pod VR z kontrolerami VR,
    • Zmieniliśmy sposób walki - postacie zawsze zadają obrażenia z możliwością blokowania ciosów przez potwory,
    • Stworzyliśmy księgę alchemiczną,
    • Stworzyliśmy księgę alchemii i przygotowaliśmy system gry do tworzenia mechanik tworzenia nowych przedmiotów (crafting),
    • Stworzyliśmy księgę jubilerską i przygotowaliśmy system gry do tworzenia mechanik tworzenia nowej biżuterii (jeszcze nie ukończony),
    • Stworzyliśmy mechaniki dla trybu zagadek, trybów gry speedrunning,
    • Stworzyliśmy od podstaw sposób wyświetlania podpowiedzi w trybie samouczka (zakładki były nieczytelne i był problem z postaciami w języku polskim i kaszubskim),
    • Stworzyliśmy nowy system niszczenia ścian,
    • Stworzyliśmy mechaniki budowania domów (jeszcze nie ukończone),
    • Stworzyliśmy nowy system zapisywania gry i przechowywania informacji o odkrytych lokalizacjach, przedmiotach itp.
    • Odbudowaliśmy wszystkie mapy od podstaw. W wersji Playtest są 4 mapy, w trybie fabularnym teraz 8 nowych map.
    • Zmieniono 2 postacie NPC i dodano 10 nowych.
    • Dodano nowe zadania,
    • Dodano Nvidia DLSS, Reflex i inne. Czekamy na oficjalne wsparcie AMD FSR2 dla Unreal Engine 5.3.1, aby je wdrożyć.
    • GRAFIKA 3D
    • Dostosowaliśmy wszystkie mechaniki i opracowaliśmy własne. Całkowicie zmieniliśmy grafikę 3D.
    • Utworzyliśmy łącznie 3200 w pełni zoptymalizowanych obiektów 3D, około 3000 zoptymalizowanych tekstur, 2000 instancji materiałów.
    • Stworzyliśmy nowy system postaci NPC 3D oparty na Reallusion Character Creator/iClone. Zoptymalizowaliśmy materiały i tekstury postaci 3D.
    • Utworzyliśmy nowy system do budowania drewnianych konstrukcji takich jak:
      • modularne ściany i podłogi do budowy tuneli, budynków,
      • modularne wsporniki dachowe + słoma,
      • modularne drewniane filary do podtrzymywania sufitów,
      • modularne meble takie jak stoły, krzesła, ławki, łóżka, szafy, półki i inne.
    • Stworzyliśmy nowe modularne oświetlenie, takie jak:
      • świeczniki,
      • pochodnie,
      • latarnie,
      • świece,
      • paleniska.
    • Utworzyliśmy nowy modularny system do budowy lochów, jaskiń i podziemi, takich jak:
      • modularne ściany katakumb, krypt,
      • modularne ściany jaskiń, kopalń,
      • modularne ściany cmentarzy,
      • modularne ściany lasów i pól,
    • Stworzyliśmy nowy system modularnych pułapek takich jak:
      • zapadnie/przyciski,
      • wyrzutnie ognia, elektryczności, lodu, pajęczyn, elektryczności,
      • kolce z ziemi,
      • miotacze ognia z ziemi,
      • wiszące belki z kolcami,
      • wiszące żelazne kule z kolcami,
      • piły ziemne,
      • metalowe włócznie z ziemi,
      • ściany miażdżące.
    • Stworzyliśmy nowy modularny system interaktywnych elementów, takich jak:
      • zamki na klucze (kwadratowe, pionowe, okrągłe),
      • zamki na czaszkę kryształową,
      • zamki na kaszubski system runiczny zwany Merki,
      • zamki na klucze/księgi magiczne,
      • ukryte przyciski,
      • okrągłe dźwignie,
      • klasyczne dźwignie,
      • drzwi, kraty, bramy i więcej.
    • GRAFIKA 2D
      • Rozwinęliśmy nowy rodzaj wegetacji, zoptymalizowanej dla Lumen+Nanite. Przebudowaliśmy modele drzew, zastosowaliśmy nowe mapy UV, tekstury. Zoptymalizowaliśmy ilość używanych tekstur i materiałów.
      • Utworzyliśmy nowe główne materiały i instancje, przerobiliśmy wszystkie tekstury w grze i dodaliśmy nowe. Zastosowaliśmy Wirtualną Teksturę do praktycznie wszystkich materiałów. Zastosowaliśmy stosunek mocy dwójki.
      • Zmieniliśmy animacje 3D postaci - potworów.
      • Dodaliśmy nowe potwory do bestiariusza - łącznie 23 potwory (53 warianty).
      • Zmieniliśmy układ i wygląd elementów na ekranie, takich jak:
        • mini postać,
        • kreator postaci,
        • dodane ikony klas postaci,
        • stworzyliśmy nowe portrety dla każdej klasy postaci (męskiej/żeńskiej),
        • zaklęcia,
        • drzewko umiejętności,
        • przedmioty (dodaliśmy nowe przedmioty - łącznie 823 przedmioty w grze),
        • dodaliśmy mini mapę i mapę zbliżenia,
        • ekran snu,
        • ekrany ładowania,
        • ekrany menu, przyciski,
        • bestiariusz,
        • księga alchemii,
        • mapa świata,
        • dziennik zadań,
        • notatki, notatki i podpowiedzi.
        • DŹWIĘK
        • Całkowicie zmodyfikowaliśmy system reprodukcji dźwięku w grze. Zrobiliśmy co w naszej mocy, aby dopracować poziomy głośności, ale zdajemy sobie sprawę, że nadal wymaga to dopracowania.
        • Stworzyliśmy nowe dźwięki: potwory, walka, kroki, zaklęcia, otwieranie skrzyń, UI i inne,
        • Stworzyliśmy nowy system oparty na Soundscapes (wciąż w trakcie),
        • Dodaliśmy klasyfikację dźwięków dla obiektów podzielonych na drewno, metal o różnych wagach.
        • NAPRAWIONE BŁĘDY
        • Zablokowanie potworów - niewidzialne ściany,
        • Błąd dx12 - naprawiono efekty Niagara vfx,
        • Rozmiar puli strumieniowania tekstur - tekstury przeniesione do wirtualnych tekstur,
        • Kreator postaci - poruszanie klasami postaci, pochodzeniami itp. za pomocą strzałek,
        • Zamykanie wybranych widżetów klawiszem "Space" podczas gry,
        • Dźwięk podnoszenia przedmiotów z mapy,
        • Dźwięk kolizji przedmiotów z otoczeniem,
        • Efekt vfx uderzenia w ekran wokół ram,
        • Opóźnione wyskakujące okienka,
        • Po śmierci bohatera przesunęliśmy jego pozycję do drugiego rzędu,
        • Dostosowanie pozycji ekranu inwentarza na ekranie, miniatury postaci,
        • Kreator postaci nie ładuje poprawnie danych domyślnych,
        • Kreator postaci - przy przypisywaniu Punktów Umiejętności w kreatorze raz skacze do 5, raz do 2 - przy zmianie klas,
        • Dodano przycisk AUTO ASSIGN, który automatycznie (losowo) przydzieli punkty postaciom,
        • Czasami graficzne tytuły napisów w bestiariuszu znikają,
        • Podświetlenie ikon w górnym menu, po pierwszym kliknięciu ikony - podświetlenie znika,
        • Podświetlenie ikon na górze ekranu, gdy postać awansuje na wyższy poziom,
        • Ustawienie głosu "Za mało many",
        • Naprawa stosowania przedmiotów,
        • Dodanie liczników czasu gry liczących w dół i w górę w zależności od trybu gry,
        • Problem z nakładającymi się ekranami podczas gry,
        • Zmiana i powiększenie górnych ikon, aby były bardziej czytelne,
        • Naprawiono przejście poziomu i zapis w grze,
        • Przeniesienie zapisu z nowej gry do przycisku trybu fabularnego,
        • Dodano mini mapę i powiększanie mapy,
        • Odkryte mapy są usuwane między przejściami poziomów,
        • Kreator postaci - nie odczytuje Nieznanej płci wszystkich portretów,
        • Ekran śmierci utknął, ekran pauzy,
        • Dodano szybkie menu dla kontrolerów gamepadów (w trakcie prac),
        • Rękawice nie aktualizują statystyk wyposażenia,
        • Dodano nowy system łupów w skrzynkach, poprawiono sprawdzanie miejsca w inwentarzu,
        • Użycie tego samego zaklęcia dwa razy na tej samej postaci, czasami usuwa tylko jeden efekt zaklęcia, a nie dwa,
        • Zmiany życia na portrecie,
        • Zmiany w wyświetlaniu zaklęć z księgi zaklęć,
        • Zmiany w sposobie zmiany aktywnej postaci,
        • Dodano Księgę Bursztynu i Księgę Alchemii + system nawigacji gamepadem,
        • Dodano możliwość przełączania się między mapą a innymi widżetami z Górnego Menu,
        • Ukrywanie mapy i innych widżetów podczas snu i wyświetlania menu,
        • Poprawiono wysokość menu i naprawiono kliknięcia,
        • Poprawiono umiejętności i tłumaczenia podpowiedzi,
        • Naprawa kolizji pocisków przy uderzeniu w ściany,
        • Naprawiono zaklęcia w budowie,
        • Naprawa latarni,
        • Znalezienie błędu z przejściem poziomu,
        • Tłumaczenie w kreatorze postaci,
        • Naprawa trucizny,
        • Zmiany kontroli podczas interakcji z kupcami,
        • Nowy system portretów w kreatorze postaci,
        • Dodano Clickfix (blokowanie) pod grafiką, aby nic nie było klikalne,
        • Usuwamy Fade In (zostawiamy tylko out) - po naciśnięciu Odpoczynku, od razu pokazujemy planszę,
        • Usuwanie widżetu zaklęć, gdy księga magii zmienia slot lub jest wyrzucana,
        • Dodano możliwość wyrzucania nauczonego zaklęcia i naprawy związane z błędami przy dodawaniu zaklęcia lub zmianie strony księgi magii,
        • Zaklęcia na postaciach + możliwość używania zaklęć przez wiele postaci jednocześnie,
        • Wygaszanie zaklęć, gdy nie mamy odpowiedniego poziomu many,
        • Zmiany i naprawy kamery w ruchu,
        • Dodanie limitów many, życia i jedzenia,
        • Naprawa w kreatorze postaci (płeć nie resetuje się),
        • Wyłączenie zmiany pogody w trybie muzyki,
        • Naprawy w przedmiotach warunkowych,
        • Ekstrakcja widżetu do zmiany pozycji postaci w drużynie,
        • Blokowanie ustawień grafiki na maksymalne epickie,
        • Ustawienie poprawnych kolizji na drzwiach, suficie i ścianach chaty + na blokerze UDS,
        • Dodano ustawienia FOV w ustawieniach grafiki,
        • Poprawa i organizacja widżetów,
        • Dodano domyślne zaklęcia zapamiętane na początku gry,
        • Przy przewracaniu stron księgi magii widać zaklęcia - powinny być ukryte,
        • Dodano opcję kierunku myszy,
        • Sprzedawca nie zgadza się - w sensie, że mamy pieniądze, ale nie możemy kupić,
        • Po rzuceniu zaklęć Leczenia po jakimś czasie widać, jak odbiera życie graczom,
        • Kreator postaci - można nieograniczenie zwiększać statystyki,
        • Trucizna nie odbiera życia, ale powinna,
        • Nie działające poprawnie przedmioty do rozbijania, po rozbiciu pozostają,
        • Dodano, że naciśnięcie Spacji teraz zamyka okna,
        • Przedmioty latające przez sloty,
        • Po kilkukrotnym rzuceniu zwojów zużywa manę i księga magii staje się jak zepsuty przedmiot,
        • W momencie Śmierci... pojawia się ekran widżetu Śmierci i przerywa dialog Twoja drużyna nie żyje,
        • Możliwość podnoszenia przedmiotów o kratkę za daleko,
        • Podwójny sygnał dźwiękowy "Twoja drużyna nie żyje",
        • Gdy nie ma wojowników, ekran "Umiejętności" nie wyświetla się poprawnie,
        • Dodano dźwięki z ekranu umiejętności,
        • Dodano możliwość ataku bronią drzewcową z drugiego rzędu,
        • Dodano informację - widżet na ekranie umiejętności "Masz 1 [liczba może być wyższa, jeśli ktoś nie przydzieli i awansuje kilka razy] punkty do przydzielenia,
        • Jeśli potwór zaatakuje dwoma pociskami jednocześnie, pocisk uderza w siebie. Dodano opóźnienie między pociskami wystrzeliwanymi przez potwora,
        • Dodano AI potworów (w tym: chodzenie po mapie, ucieczka, atakowanie, przeprojektowanie animacji blueprint, dodanie pudełka kolizyjnego, aby postacie na pewno zostały zranione)
        • Dodano uderzanie potworów między sobą (również pociskami magicznymi),
        • Kule ognia z pułapek nie zadają obrażeń, ale powinny,
        • Włazy na ziemi nie są naciskane przez potwory, ale powinny być,
        • Przekształcenie krzywej poziomu w tabelę,
        • Naprawa mikstur po wypiciu trującej nie ma efektu leczącego,
        • Pokazanie ramki uszkodzeń, gdy gracz otrzymuje obrażenia,
        • Kontrola na gamepadzie (chodzenie, obracanie, włączanie inwentarza, zmiana aktualnie wybranej postaci, używanie pasa i slotów postaci, podnoszenie i odkładanie przedmiotów, wykrywanie, czy gracz używa pada czy myszy i klawiatury).
        • Kontrola gamepada w menu,
        • Błąd nieprawidłowej podróży - błąd podczas końca gry,
        • Możliwość umieszczenia przedmiotu na podłodze,
        • Pojawienie się gracza w miejscu potwora może spowodować awarię,
        • Potwory nie powinny przechodzić przez przejścia poziomów,
        • Dodano nowy widżet po naciśnięciu przycisku "Nowa gra": Tryb fabularny / Tryb muzyki / Biegacz pułapek itp.,
        • Usunięto przełączanie z NIEZNANEJ płci na inną płci przy zmianie np. klasy postaci,
        • Usunięto ekran ładowania między Głównym Menu a Kreator Postaci,
        • Potwory przestały atakować,
        • Potwory zadają 10 życia podczas zatrucia (tyle co trucizna - powinny zadawać min. max. obrażenia z dt_monsters),
        • Kolor trucizny pozostaje w portrecie,
        • Magiczne pociski, np. kula ognia ze zwoju, przelecą przez potwory bez zadawania obrażeń ani rozbijania - powinny się rozpadać,
        • Błąd nakładania się pocisków potworów z pułapkami,
        • Błąd upuszczania przedmiotów,
        • Zmniejszenie zasięgu klikania latarni do 1 kafelka,
        • Dodano ładowanie między poziomami,
        • Dodano możliwość sterowania latarnią włącz/wyłącz,
        • Można wybrać cząsteczki lub niagarę x2, czyli podczas uderzenia i podczas zniszczenia,
        • Dodano dźwięki uderzeń / zniszczeń,
        • Wymóg użycia przedmiotu (żądanie 3 rolowań - brak/ kilof/młot/młot dwuręczny),
        • Dodano informację w rogu ekranu "Musisz użyć młota lub kilofa",
        • Dodano ściany, skały, deski do rozbijania,
        • Dodano możliwość zadawania obrażeń deskom na drzwiach, gdy jesteśmy na tym samym polu co one,
        • Dodano uproszczony widżet w stałym miejscu na ekranie (nad postaciami w rogu). Pokaż obrażenia, stan itp.,
        • Dodano kontrolę dźwięku, obrazu, ustawień,
        • Dodano system ładowania/gry,
        • Problem ze statystykami, które dodano po rzuceniu zaklęć i nie zmniejszają się,
        • Dodano możliwość rzucania zaklęć na innych członków drużyny, np. leczenie,
        • Dodano interfejs użytkownika Niagara podczas klikania na sloty/rzucania zaklęć,
        • Tryb muzyki: programowanie widżetu pokazującego liczbę zebranych czaszek, zbieranie czaszek,
        • Dodano nowy system dialogów,
        • Dodano widżet z instrukcjami,
        • Wyłączono przedmioty w samouczku i możliwość wyboru postaci innych niż domyślne postacie, pominięcie kreatora postaci w samouczku,
        • Dodano możliwość automatycznego zapisywania przedmiotów w inwentarzu,
        • Dodano nowe szybkie menu zaklęć,
        • Uszkodzone przedmioty, które mamy na wyposażeniu, nie powinny dawać ++ statystyk,
        • Gdy wyjmiesz i włożysz np. tarczę do slotu, statystyki są dodawane bez końca,
        • Możesz rzucić przedmiot na kratkę, na której stoi postać - przenieś ją. Konieczne jest zablokowanie przemieszczania się NPC,
        • Zwiększenie interwałów między obrażeniami od trucizny,
        • Stosowanie przedmiotów konsumpcyjnych w pasie,
        • Dodano: napełnianie lampy w taki sam sposób jak tabakierki,
        • Wyłączenie zapisu i wczytywania w trybach muzyki/łamigłówki/speedrunning,
        • Seansy filmowe między mapami były niepotrzebnie odtwarzane za każdym razem,
        • Dodano przycisk "Weź wszystko" zamyka okno (ekran łupów),
        • Przezroczyste elementy w mini postaci,
        • Problem z niektórymi świecznikami, gdy są zgaszone,
        • Podstawowe obrażenia są na portrecie, a na przedmiocie są aktualne - wymień je,
        • Dodano spis treści do księgi alchemii/bestiariusza,
        • Po przełączeniu na full hd, pełne okno czasami zmienia proporcje obrazu na 4:3,
        • Zamykanie inwentarza w widoku łupów, nie zamyka skrzyni,
        • Układanie przedmiotów nie powinno ich podnosić,
        • Dzielenie przedmiotów nie działa,
        • Dodano mini mapę pod M, usuń główne menu pod M,
        • Rzucanie tarczą resetuje czas odnowienia,
        • Obracanie ikony gracza na minimapie względem rzeczywistej rotacji,
        • Przeciążenie postaci nie działa,
        • Błędy z zadaniem bug,
        • Po wczytaniu postać wciąż jest martwa, pomimo zapisu,
        • Naprawione kolizje,
        • Naprawione dźwięki kroków.
    Więcej zmian i poprawek jest w trakcie realizacji. Dziękujemy graczom!

    Stwórz z nami świat gry

    Tworzymy prototyp gry, abyś mógł wczuć się w świat Magicznych Kaszub. Niestety nie posiadamy środków na produkcję pełnej gry. Wesprzyj nas dodając grę do Wishlisty Steam oraz na Kickstarterze i zbuduj z nami unikalny świat fantasy!
    Logo Frozengem Studio
    Logo Ministerstwo Kultury Dziedzictwa Narodowego i Sportu
    Logo Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie
    Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.